למידה חברתית רגשית (SEL) ומיינדפולנס בחינוך

Announcement

סדנאות לפיתוח למידה חברתית רגשית, מיינדפולנס ופדגוגיה מתבוננת בהכשרת מורים ובחדרי מורים

טיפוח כישורים רגשיים וחברתיים - תוך אישיים ובין אישיים-  אצל התלמידים, הצוותים בבתי הספר וההורים בכמה ממדים:

מודעות רגשית - טיפוח של מודעות עצמית פנימה והחוצה אל האחרים המהווה את הבסיס לפיתוח של מודעות רגשית. טיפוח יכולת מיקוד, תשומת לב לרגשות שעולים בכל רגע, מתן שם לרגשות ורפלקציה על מה גרם לרגשות אלה.

ניהול עצמי מתן כלים כיצד להתנהל במצבי קונפליקט ולחץ. וויסות רגשי. כיצד להשתמש בכל המשאבים שלי גם במצבי לחץ? כיצד להתנהל בעומס משימות. מהי דרך הפעולה הטובה ביותר במצב של לחץ.


מוטיבציהכיצד ליצור מוטיבציה פנימית והנעה? מהם הערכים שלי ומה הקשר שלהם לעשייה שלי? בנייה של חזון ופיתוח של חוסן.


יחסים בינאישיים פיתוח של יכולות אמפתיות. מהו דיאלוג מודע? כיצד לקיים דיאלוג עם האחר בצורה בונה? כיצד להקשיב ולהביא ערך?


מנהיגות מבוססת חמלה מהי חמלה וכיצד להביא אותה לשיח עם האחר? כיצד לפתח מנהיגות במרחב החינוכי מבוססת חמלה?


בשנים האחרונות מתפתח במערכת החינוך תחום חדש ושמו פדגוגיה מתבוננת (קונטמפלציה), תחום זה מבוסס על שילוב בין תובנות שמקורן במסורות במזרח ובמערב לבין העשייה החינוכית המוכרת הכוללת: רכישת דעת, פיתוח חשיבה ועיצוב דפוסי התנהגות חברתיים.

מיינדפולנס בחינוך ובעברית "מודעות קשובה", הוא יסוד מרכזי בתחום הפדגוגיה המתבוננת, זהו שם לתהליך בו אנו מביאים את תשומת הלב לרגע הזה, למה שקיים בתודעה שלנו, בגוף, ובסביבה החיצונית ללא שיפוטיות ובדרך מסוימת.

אנו מעבירים סדנאות מיינדפולנס בחינוך למורים ומנהלים וסדנאות פיתוח למידה רגשית חברתית (SEL)

ביישום פדגוגיה מתבוננת ומיינדפולנס בעבודה החינוכית טמונים יתרונות רבים ובהם הפגת מתח, שיפור יכולת ההתמודדות עם שינויים וקונפליקטים, פיתוח יכולת להשהות תגובות אוטומטיות ובחירה של התגובה המיטבית, איזון מנטאלי וויסות רגשי, שיפור הקשב ויכולת הריכוז.

מוזמנים גם להצטרף לסדנאות הפתוחות שלנו: מיינדפולנס כדרך חיים

אודות

שם: למידה חברתית רגשית (SEL) ומיינדפולנס בחינוך

נוסד בשנת: 2018

מנכ''ל: יוסי בן אשר

בשנים האחרונות מתפתחים בבתי ספר בארץ ובעולם דגמים שונים של למידה חברתית רגשית. דגמים חינוכיים אלה אינם חלופה לתוכנית הלימודים הקיימת, אלא השלמה בממד נוסף שנותן מענה למצוקות המסלימות בתחומי הלחץ הנפשי (STRESS), שחיקה, פגיעה במוטיבציה, חוסר במשמעות, התמודדות עם לחצים המגיעים מסביבת ההורים והניכור של האדם מעצמו, מזולתו. בתהליך למידה חברתית רגשית אנו מבקשים לטפח כישורים רגשיים וחברתיים - תוך אישיים ובין אישיים- אצל התלמידים, הצוותים בבתי הספר וההורים בכמה ממדים: מודעות רגשית - טיפוח של מודעות עצמית פנימה והחוצה אל האחרים המהווה את הבסיס לפיתוח של מודעות רגשית. טיפוח יכולת מיקוד, תשומת לב לרגשות שעולים בכל רגע, מתן שם לרגשות ורפלקציה על מה גרם לרגשות אלה. ניהול עצמי – מתן כלים כיצד להתנהל במצבי קונפליקט ולחץ. וויסות רגשי. כיצד להשתמש בכל המשאבים שלי גם במצבי לחץ? כיצד להתנהל בעומס משימות. מהי דרך הפעולה הטובה ביותר במצב של לחץ. מוטיבציה – כיצד ליצור מוטיבציה פנימית והנעה? מהם הערכים שלי ומה הקשר שלהם לעשייה שלי? בנייה של חזון ופיתוח של חוסן. יחסים בינאישיים – פיתוח של יכולות אמפתיות. מהו דיאלוג מודע? כיצד לקיים דיאלוג עם האחר בצורה בונה? כיצד להקשיב ולהביא ערך? מנהיגות מבוססת חמלה – מהי חמלה וכיצד להביא אותה לשיח עם האחר? כיצד לפתח מנהיגות במרחב החינוכי מבוססת חמלה? מיינדפולנס בחינוך ובעברית "מודעות קשובה", זהו שם לתהליך בו אנו מביאים את תשומת הלב לרגע הזה, למה שקיים בתודעה שלנו, בגוף, ובסביבה החיצונית ללא שיפוטיות ובדרך מסוימת. במהלך המפגשים כל משתתף יפגוש את עולמו באמצעות מגוון פדגוגיות וביניהן מיינדפולנס, כתיבת יומן אישי, טכניקות למודעות עצמית, הקשבה אמפתית והכנה לשיחות מאתגרות, כדי לתמוך בהתנהלות המורה בכיתה וכדי לזמן התפתחות אינטגרטיבית של גוף ונפש. ביישום מיינדפולנס ו למידה חברתית רגשית (SEL) בעבודה החינוכית טמונים יתרונות רבים ובהם הפגת מתח, שיפור יכולת ההתמודדות עם שינויים וקונפליקטים, פיתוח יכולת להשהות תגובות אוטומטיות ובחירה של התגובה המיטבית, איזון מנטאלי וויסות רגשי, שיפור הקשב ויכולת הריכוז. https://leadinside.co.il/%d7%9c%d7%9e%d7%99%d7%93%d7%94-%d7%a8%d7%92%d7%a9%d7%99%d7%aa-%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%aa%d7%99%d7%aa-sel/

מה לומדים אצלנו

תחומי לימוד:
פסיכולוגיה - פסיכולוגיה 3 יח"ל,פסיכולוגיה אקדמיה

צור קשר עם מנהל האתר