
אם נחשוב על זה, מהצד השני של המקלדת עומד סטודנט או תלמיד, (או הורה)
שמתקשה בנושא מסוים, או במספר נושאים, ולכן צריך את עזרתנו.
יש בכך גם יתרון וגם אתגר; היתרון הוא שאנחנו למעשה מבוקשים; אותו
סטודנט או תלמיד תופס אותנו כמי שנוכל לעזור לו. האתגר הוא שאנחנו בסופו של דבר
באמת מחויבים להצליח ולעזור לו ובכך אנו נמדדים בסופו של דבר.
יחד עם זאת, יש גם מורים אחרים, רבים וטובים, שלמעשה מתחרים בנו;
מתפקידנו לנסות וליצור מצב שבו התלמיד שעומד מהצד השני של המקלדת, יסתכל על הכרטיס
שלנו ויעדיף אותנו על פני המורים האחרים;
אז תכלס איך ניתן לעשות זאת?
אין הרבה כללים בנושא, אך כן חשוב להקפיד על מספר דברים:
היו קצרים ואינפורמטיביים:
תאמרו הרבה, במינימום מילים; זו אסטרטגיה מעולה כי בסופו של דבר אנחנו חיים בעולם של שפע של אינפורמציה ומידע, והיצע מאד רחב בתחומים רבים (ובין היתר במורים), וכדי לבלוט מעל כולם, עלינו לומר את המילים הנכונות באופן ממוקד ובלי הרבה רעש מסביב. חשבו על כך שהתלמיד מהצד השני, מחפש להשלים את החוסרים שלו ולדעת את מה שחסר לו, וככל שתמלאו לו את החוסר הזה באופן מהיר, כך תהיו יעילים יותר עבורו, ובחירה יותר מוצלחת.
זכרו להיות ממוקדים:
גם אם המוניטין שלכם הוא רחב, גם אם עשיתם
המון דברים מגוונים בחיים, זכרו את המטרה לשמה אתם פותחים את הכרטיס; אל תכבירו
במילים אלא השתדלו לספר על ניסיונכם המדויק בתחום, על היכולת המיוחדת שלכם לעזור יותר
מכל השאר.
הציגו את החוזקות שלכם:
אם יש לכם ניסיון רחב מאד, אם לימדתם
אוכלוסיות מיוחדות, אם יש לכם אסטרטגיות או שיטות לימוד מסוימות, אם כתבתם לומדה,
או ספר רלבנטי, או כל דבר אחר- זה המקום להעלות את זה; הדברים הללו משחקים תפקיד
משמעותי, כי כמו כל אוכלוסיה אחרת, גם אוכלוסיית התלמידים והסטודנטים, מחפשת את מי
שייתן לה את התמורה המלאה לכסף שלה.
התפרשו על כמה שיותר ערים וישובים:
זכרו
שגם אם אתם גרים לדוגמא בתל אביב, אתם יכולים ללמד תלמידים מראשון לציון, או
מהרצליה או אפילו מנתניה או מיבנה, ולא רק מתל אביב, מרמת גן או מגבעתיים.
אם אתם מספיק בולטים ו"שווים את זה", יגיעו אליכם גם
מישובים מרוחקים. זה לא אומר שאם אתם גרים בחיפה תפרסמו גם בירושלים, כי זה
באמת קצת מופרך וחסר הגיון, אבל ניתן ורצוי בהחלט להתפרש על ישובים ברדיוס רחב בגבולות הסביר וההגיוני.
מלאו את כל השדות:
זכרו שיש הרבה מורים פרטיים, ועליכם לבלוט מעל כולם; אם אתם ממלאים את כל
השדות בטופס ההרשמה, בזמן הקצר הזה שהתלמיד קורא את הכרטיס שלכם ולא כרטיסים
אחרים, הוא יוכל ללמוד עליכם כמה שיותר ולהחליט אם זה מתאים או לא; מה גם שככל
שתשקיעו בכרטיס כך תציגו רצינות וכך תהיו אטרקטיביים יותר.
העלו מאמרים:
מאמרים לוקחים זמן, והשקעה רבה, אך תרומתם כפולה ונובעת ממקום הצגתם-
מחד הם עולים בראש תוצאות החיפוש ומציגים אתכם במקומות רבים יותר באתר ומעלים את
החשיפה שלכם, ומאידך הם מופיעים אצלכם בכרטיס, כך שכאשר תלמיד מגיע לכרטיס שלכם,
ורואה את תחומי הידע שלכם, את יכולת ההתבטאות שלכם וכן את ההשקעה שלכם בכרטיס- כל
אלו מעלים את האטרקטיביות של הכרטיס שלכם על פני הכרטיסים האחרים, ומעודדים את
התלמיד ליצור קשר דווקא אתכם.
הוסיפו תמונה:
נקודה כביכול זניחה אבל למעשה, בהתחשב בזה שתמונה זה מבין הדברים
הראשונים שרואים, הנושא די משמעותי; זכרו שהתלמיד לא מכיר אתכם ולא נפגש אתכם
מעולם. מחקרים רבים מספור, מציגים שוב ושוב את אותו ממצא- שתמונה כלשהי עדיפה
על חוסר בתמונה, ושתמונת פנים עדיפה על תמונה כלשהי; במילים אחרות- בכדי לצמצם את
הרתיעה מהלא מוכר בצד השני, הציגו תמונה עדכנית שלכם, ויתכן שגם במעשה זה, תזכו
לעדיפות על פני מורים שלא עושים כן.
שתהיה לכולנו שנת לימודים מוצלחת!
צוות הכיתה.
לפתיחת פרופיל (חינם) באתר הכיתה לחץ/י כאן