שלבים בשיעור הפרטי - מצד המורה הפרטי

כאשר פונה אל המורה תלמיד פוטנציאלי ובודק אם זה יכול לעזור לו, ראשית ומעל לכל אנחנו חייבים לעשות ליבון צרכים;

רבים מאיתנו חוו את ההרגשה הלא נעימה: מורה קובע עם תלמיד, כאשר מסיבה כזאת או אחרת, התלמיד סיפק למורה פרטים חלקיים בלבד על הצרכים שלו;

התלמיד והמורה נפגשים ו...המורה נתקע; אז ממשיכים בשיעור, ואולי סוחבים עוד קצת, ואז… שוב המורה נתקע… וזה כבר הופך להיות לא נעים, וחבל!! כי עדיף מכל הסיבות להימנע מסיטואציה כזו, שמרגישה לא נעים לשני הצדדים, שמערערת את הביטחון של המורה, של התלמיד, שבוודאי מוציאה את התלמיד עם הרגשה חמוצה ואולי אפילו שהמורה רימה אותו, מה שאולי גם יזכה את המורה בחוות דעת גרועה ברשת ובוודאי בקרב הסביבה הקרובה של אותו התלמיד; יש לזכור שרצוי ובהחלט ניתן להימנע מסיטואציה כזו על ידי ליבון צרכים מקדים.

לצורך ליבון צרכים חשוב לשאוב מהתלמיד כמה שיותר פרטים, לבקש לדעת היכן לומד, איזה תואר או מקצוע, אולי אפילו מי המרצה או המורה של התלמיד, ואם ניתן עדיף שהתלמיד ישלח למורה במייל תרגילים לדוגמא, מבחנים לדוגמא או כל דבר שיגרום למורה להרגיש מספיק בנוח ומספיק בטוח עם הצרכים של התלמיד.

 

לאחר שעברנו את שלב ליבון הצרכים, חשוב שלמורה יהיה מתווה ברור של הוראה והעברה של החומר הנדרש. רצוי שהמורה יארגן לעצמו בראש את הדרך שבה הוא עומד להעביר את החומר. מאד חשוב שהמורה הפרטי יסביר באמצעות דוגמאות; מחקרים רבים חוזרים ומוכיחים שוב ושוב את מה שכבר ידוע- אנשים נוטים לקלוט חומר חדש ולהפנים אותו בצורה הכי טובה ובזמן הכי קצר, כאשר משתמשים בדוגמאות.

 

כאשר יש מתווה ברור של מה שהולך לקרות למעשה בשיעור, חשוב לעשות חלוקה כלשהי של מה הולך להיות גם בשיעורים הבאים, אחד אחרי השני, וכמובן חשוב מאד לעדכן את התלמיד בכך, על מנת לגרום לו להרגיש שהוא "בידיים טובות" אתכם. חשוב לעדכן את התלמיד, עד כמה שניתן, בלוח הזמנים המשוער, בהיקף השיעורים, במשימות שלו, אם ישנן כאלו, לבד, לא בשיעור המשותף ועוד. כל המוטיבים האלה גורמים לתלמיד לחוש יותר בטחון בשיעורים שלכם ביחד ומעלים את הסיכוי שבאמת תמשיכו יחד, במידת הצורך כמובן, מעלה את שביעות הרצון של התלמיד, ואף לא פעם- תלמיד שבע רצון ממליץ גם לחברים שלו…

צור קשר עם האדמין